bucketlistlife.blogg.se

What would you do, if you weren't afraid?

Visum klart!

Publicerad 2017-12-04 19:54:00 i Allmänt, Nepal, Resa,

Här låg jag, i soffan, och försökte kurera mig från helgens tokförkylning som attackerade från ingenstans. Telefonen ringde. Det var nåt suspekt Stockholmsnummer, ni vet sånt där man aldrig svarar på längre. Svarade trots det, kände väl på mig att det var något viktigt...
 
Hon: Hej, det var från Nepals generalkonsulat. (vaknade till rätt snabbt här som ni förstår)
Jag: Hej!
H: Du har inte hämtat ut ditt pass, vi skickade det 23 november.
J: Eh va, jag har inte fått någon avi... *djup suck i andra änden*
H: Okej, men du vet att de skickar tillbaka det om du inte hämtar det inom två veckor? (hjärtklappning startar)
J: Jo, alltså ja, men jag har inte fått någon avi.
H: Det står här att det har gått ut två stycken.
J: Okej..
H: Har du penna och papper? (kastar mig över bordet och får tag i penna och anteckningsblock)
J: Ja!

Tackade kvinnan tusenfalt och hon bara suckade igen och sa att de tyvärr var tvungna att följa upp sånt här nu pga att Post Nord uppenbarligen inte fungerar..

Fick numret och platsen där jag kunde hämta ut mitt REK som jag betalade åt båda håll när jag skickade iväg passet. Det borde fungera tycker man va? Det skickades alltså från Stockholm 23 november (4 dagar efter att jag skickade det härifrån), var det någon som GICK ner med det?! På väg för att hämta ut brevet körde jag förbi lägenheten och kollade brevlådan igen, kanske hade det kommit en avi idag? Nope. Helt tomt.
 
TACK till Nepals generalkonsulat i Stockholm! Nu har jag mitt pass tillbaka och visum till Nepal klart! I princip utan medverkan från vår vanvettigt välfungerande postservice...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela