bucketlistlife.blogg.se

What would you do, if you weren't afraid?

52 dagar kvar

Publicerad 2017-11-05 22:10:44 i Allmänt,

Första veckan sedan flytten avklarad. Den har stundtals varit extra rörig men ändå på något sätt helt avslappnad. Evelina var här igår och frågade hur det kändes att inte bo hemma hos mig längre och konstigt nog känns det helt normalt. Som att jag stängde av lägenheten i samma sekund som jag lämnade den. Jag vet att jag inte kommer tillbaka förrän till sommaren och då är det helt enkelt så. Har bara kört fel en gång på vägen hem hittills, det får jag väl vara nöjd med?

Det finns alltid quirks med nya platser som man behöver lära sig. Som att duschen bara har vaaaarmt vatten här, man måste pressa både uppe och nere på knappen till balkongdörren för att den ska gå att öppna, gardinen i sovrummet hänger på sne hur många gånger jag än trycker tillbaka den i fästet och ugnsluckan behöver lyftas ut och upp för att fällas ner hela vägen. Men en sak i taget och livet rullar på.

Känns inte ett dugg jobbigt att vakna till det här varje morgon så jag känner mig rätt tillfreds med situationen som den är.

Helgen har spenderats i sällskap av flera fina vänner, vi har ätit god mat, druckit gott vin och säkert förlängt livet med flera timmar pga allt skratt. Har sett till att gå igenom medicinskåpet och rensat samt plockat ut det jag tror att jag behöver och även gått igenom det jag tryckte ner i ryggsäcken innan jag flyttade för att det vart lite bråttom där på slutet. Provade mitt sidensovsäckslakan som inhandlades i Vietnam för snart två år sedan men som ännu inte använts igår. Vill man se det får man vackert leta sig in på Instagram @grubbelsmurf för jag har inte lyckats lista ut hur jag laddar upp videoklipp här än.
 
Vardagsrummet är lite belamrat just nu men det känns som att jag börjar få lite bättre koll.
 
Letade febrilt efter ett par träningstights innan danspasset här på kvällen men det löste sig det också, så många rum är det inte att leta i och fullt så utspridd har jag inte blivit ;) Nu ligger jag i soffan och funderar över veckan som kommer. Besiktning av bilen på tisdag och kompishäng efter jobbet på torsdag. Steg för steg är livet på väg att bli otroligt annorlunda ett tag men fram till dess verkar det mesta fungera precis som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela