bucketlistlife.blogg.se

What would you do, if you weren't afraid?

Planeringen

Publicerad 2017-11-29 23:25:11 i Allmänt,

Med 29 dagar kvar är det mycket i huvudet. Försöker hålla koll på vad jag har kvar och vad jag väntar på (typ passet som inte har kommit hemåt än).
 
Maja undrade för ett par veckor sedan om jag hade några tips på saker hon behöver tänka på. Jag har lite svårt att tänka i det "kortsiktiga" just nu, Majas fem veckor är ju såklart långa för en normal semester, men den här galenskapen jag håller på med kräver lite annorlunda tänk och planering. Så hon fick de där standardsvaren, kolla så passet är giltigt, se över dina vaccinationer och fundera över packning. Ja och så måste vi ha internationella körkort för att få köra bil på Nya Zeeland så det har jag beställt men hon behöver ju inte göra det förrän senare.
 
I dagarna här nu är jag mer i Sydamerika än i Sverige rent mentalt och då är det ett halvår kvar tills jag kommer dit. Har nästan glömt allt coolt jag ska ta mig för innan jag kommer dit. Neeej det har jag inte, men alltså, fokus ligger där just nu innan det känns som att jag har bättre koll på läget. Hittade en helt ny plats idag som jag kände att jag bara MÅSTE se så kvällen har spenderats med att lösa logistiken dit. Ibland kan jag verkligen känna att det hade varit skönt om någon annan hjälpte till och planerade, men samtidigt hade det eventuellt inneburit kompromisser som jag kanske inte vill göra, så..
 
Har koleravaccin kvar att dricka, ska försöka börja med det kanske nästa vecka och malariavaccin att plocka ut men det får vänta till åtminstone mitten av december tänker jag. Väskan är packad, för tredje gången, och den är full (oops) men det är mer som ska i så jag får tänka om. Igen. Lyckades tajma Black Friday-rean i helgen och det var bra, jag fick med mig både myggnät, pannlampa och fleecetröja hem. Ska fixa en vattenreningsmojäng också.
 
Fick lätt panik häromdagen över saker jag har kvar att lösa på jobbet men det är tre veckor kvar så lite ska jag väl kunna hinna uträtta? Utöver det försöker jag fixa bromsljuset på bilen som tydligen fungerar men glappar... skit också. Om det är någon som kan något om gamla Opel-bilar och har lust att försöka hitta glappet får du gärna höra av dig ;) Det är jul också snart va? Det har jag inte riktigt hunnit med än, så ja, det är en hel del i huvudet just nu, på gränsen till för mycket, men det löser sig.
 
Det löser sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela