bucketlistlife.blogg.se

What would you do, if you weren't afraid?

Om att hjälpa till - CCY Tanzania

Publicerad 2017-10-15 08:24:00 i Bucketlist, Tanzania, Volontär,

Skrev häromdagen att jag gärna skulle vilja hjälpa CCY på fler sätt än att jag åker dit i några veckor.
 
Jag har mailat med Linnea som är en av grundarna och hon föreslog att snarare än att ta med en massa grejer från Sverige så kunde jag försöka samla ihop lite pengar för att kunna köpa saker till barnhemmet och skolan på plats. De har marknad i byn en gång per månad där man kan köpa allt från stora kastruller till barnkläder och då gynnar det lokalbefolkningen samtidigt. Ska försöka köpa med mig lite skolmaterial och sjukvårdsmaterial hemifrån men allt annat kan jag bidra med på plats. 
 
De har egna insamlingar för saker via sin Facebooksida med jämna mellanrum. Senast för takspik till tak på den nya delen av skolan och det blir så verkligt när man ser hur pengarna direkt kommer till nytta. I det fallet var det 15 kr per kilo takspik som krävdes och det tog inte ens en vecka att få ihop de 80 kilo som behövdes (tydligen räknar man takspik i kilo och inte i antal, who knew).
 
Bilder från CCYs Facebooksida som visar litegrann av verksamheten och även den nya taket under konstruktion.
 
Om det är så att någon känner sig manad att hjälpa till med en liten summa, många bäckar små, så tar jag gärna emot det och kommer givetvis att hålla er alla uppdaterade kring vad pengarna går till väl på plats :) 
 
Swish: 073-0509086
Bankkonto: SEB 5951-0036439
Märk gåvan med "Tanzania" eller "CCY" så jag kan hålla koll på hur mycket som kommer in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela