bucketlistlife.blogg.se

What would you do, if you weren't afraid?

F.O.N.H.E.T.

Publicerad 2018-02-28 16:50:43 i Allmänt,

Vi har diskuterat FOMO nu i dagarna tre. För er som inte vet vad FOMO står för betyder det Fear Of Missing Out vilket har blivit ett fenomen skapat ur våra sociala medier där man ständigt vill ha koll på läget och inte missa något. Jag har inte känt av FOMO så mycket även om jag absolut inte sticker under stol med att jag definitivt är beroende av min telefon. Det fungerade förvånansvärt bra under meditationsperioden, jag saknade faktiskt inte telefonen så mycket. Det jag saknade mest var en penna. Jag hade inte ens behövt papper, hade kunnat skriva direkt på kroppen om det var så. Men det kändes väldigt begränsande utan en penna!
 
Jag har kommit på en egen förkortning för vad jag lider av istället för FOMO. --> FONHET, vilket innebär Fear Of Not Having Enough Time. Rädslan att tiden inte ska räcka till för allt vad jag vill hinna med och få ut av livet. Över lunch idag diskuterade jag det här med Louise och vi pratade om att det inte finns någon anledning att oroa sig egentligen. Det som händer, händer, och så får man hantera livet därefter. Så FONHET kanske är dumt, det viktigaste är att bara ta tillvara på livet som det är, ta tillvara på sina möjligheter och helt enkelt göra det bästa av det som sker.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela