bucketlistlife.blogg.se

What would you do, if you weren't afraid?

Cusco - en riktig höjdare (förlåt, jag har blivit min pappa)

Publicerad 2018-06-05 03:46:00 i Allmänt, Peru, Resa,

Cusco, beläget 3400 meter över havet är en fantastisk stad ❤ Vackra små gränder, färgglada kvinnor med alpackor och lamor överallt, inkaruiner vart man än går om man vet vad man ska leta efter.
Första dagens upptäcktsfärd ledde mig till San Blas, en pittoresk stadsdel där inga bilar kommer fram utan man får förlita sig på sina fötter.
I San Blas hittade jag den här snygga mössan, ni vill ha en allihop erkänn!

Tänkte att jag skulle få se de här härliga gamla rostskrällena först på Kuba men icke, ganska vanligt i Sydamerika har jag insett.
Utsikt från kathedralen över Plaza de Armas.

Utsikt från kathedralens torn. Trätrappan var läskigt ostabil men allt gick bra och ingen slog huvudet i de alltför låga valven.
Inkalämning - Som ni såklart ser är detta stjärtfjädern på en kondor i sten. Resten av fågeln blev tyvärr förstörd i en jordbävning. 
Färgglada saker säljs överallt. Här satt även en man och spelade på ömsom sin gitarr och ömsom sin flöjt.

Mer San Blas ❤
Marknad. Ingen taxofrukt tyvärr, verkar bara finnas i Ecuador.
Färgglada damer på rad.
Dörröppningar i Cusco, de är charmiga, det får man väl säga?
 
Cusco gav mig många fina dagar, jag gick i mängder av trappor och umgicks med fantastiska vänner. Lyckades tyvärr fånga en infektion efter ett par dagar och tog det inte särskilt lugnt trots att det eventuellt hade varit en fördel att vara frisk inför nästa äventyr. Fick frågan för några veckor sen om inte listan börjar bli tom nu. Det blir den inte, det är snarare motsatsen. För varje plats jag besöker läggs nya platser till, nya upptäckter och äventyr. Det känns bra, vill inte sluta som handlaren i Alkemisten som var rädd för att förverkliga sina drömmar och sen inte ha något kvar att leva för. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela