bucketlistlife.blogg.se

What would you do, if you weren't afraid?

Idag är jag trött

Publicerad 2018-05-09 21:12:38 i Allmänt,

Idag är jag trött.

Jag har sovit bra det är inte det. Jag vet inte vad det är, det kan vara många saker.

Det kan vara höjden, det kan vara intensiteten på spanskalektionerna, det kan vara ensamheten nu när det bara är jag morgon, middag och kväll. Det kan vara att jag har svårt att göra mig förstådd, det kan vara mensen, det kan vara att jag såg första avsnittet av Stranger Things igår och det skrämde mig lite, det kan vara vädret, det kan vara 5 månaders resande som tar ut sin rätt, men..

Igår när jag hade bestämt mig för att försöka sova hittade jag den här texten skriven av Kims pojkvän som en gemensam klasskompis till oss hade delat. Den är lång och på danska men jag kunde inte sluta läsa och jag grät. Jag har inte gråtit på flera månader, har inte orkat ta mig igenom allt vad tidningarna har skrivit och har ärligt talat inte följt rättegången mer än i de kritiska skedena. När domen kom läste jag allt och igår läste jag allt. Om hur Ole nu funderar över hur han ska kunna gå vidare med livet. Han säger att han inte kan hata och älska samtidigt och han berättar hur han fick hjärnsläpp under rättegången när han blev ombedd att beskriva henne och beskrev henne som levande. Därför att det var sån hon var.

Jag kände igen mig så mycket i hans ord vad gäller henne och jag känner igen mig så mycket i hennes ord vad gäller mig själv (I want to see everything, preferebly now). Men just idag är jag trött. Och det är också ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela