bucketlistlife.blogg.se

What would you do, if you weren't afraid?

San Francisco - Golden Gate

Publicerad 2018-05-08 05:54:57 i Allmänt, Bucketlist, Resa, San Francisco,

Jag har ju alltså varit i San Francisco förut. I nästan tre veckor. Sist lyckades jag inte ens ta mig i närheten av den där stora röda välkända bron och det har i princip känts som en dödssynd att erkänna. Vem åker till San Francisco utan att besöka Golden Gate liksom? Men, nu är det åtgärdat!
 
Träffade några till vid frukosten som var inne på samma idé som jag så vi hyrde cyklar tillsammans och begav oss. Cyklade genom stad och parker ut till kusten för att sen cykla uppför en lång bit innan vi kom fram till bron. Tog en stunds funderande innan vi listade ut hur vi skulle ta oss till rätt sida och vart vi kunde cykla men vi löste det till slut och tog oss över.
Känner ändå en viss kärlek till det här landet och dess fäbless för att svära sig fritt från stämningar.
Vackert är det.
Efter den längsta (somturvar) nedförsbacken var vi rätt nöjda att slippa cykla tillbaka!
Alcatraz är definitivt ett mysterium.
 
Som så många andra attraktioner är bron bättre på håll än mitt på men det var roligt att se staden från ett annat perspektiv och Alcatraz såg så litet och fjuttigt ut däruppifrån. San Francisco är förutom Golden Gate och Alcatraz rätt känt för att vara backigt och jäklar vad vi förtjänade vår lunch när vi väl kom över till andra sidan! Det hade tagit oss mycket längre tid än vad jag hade tänkt men det var en otroligt mysig liten by där vi sedan kunde ta en färja tillbaka med cyklarna. Hittade den minst branta vägen tillbaka till uthyrningsstället och återlämnade cyklarna. Efter en snabb dusch tog vi oss till en comedy club där kvällen spenderades med mycket skratt och några goda drinkar.
 
Det var en perfekt avrundning på en weekend i San Francisco och jag är så glad att jag valde att ta några dagar här innan nästa kontinent och nästa äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela