bucketlistlife.blogg.se

What would you do, if you weren't afraid?

Peru Hop

Publicerad 2018-05-23 05:42:30 i Allmänt, Bucketlist, Peru, Resa, Spanska,

Tänk vilken lycka att jag av en slump hittade ett ställe jag inte hade en aning om ens existerade via Pinterest på toa på jobbet i höstas (jodå precis så var det) och via det lokaliserade Peru Hop. Peru Hop är ett bussbolag som kör rutten Lima-La Paz och omvänt där man kan välja att vara med i några dagar eller åka hela vägen. Fungerar lite likt Kiwi Experience på Nya Zeeland där man kan välja att hoppa av och stanna längre på vissa ställen om man vill och där en del aktiviteter och utflykter ingår men andra får man betala extra för. 
 
 
Hanna som är väldigt mån om min säkerhet tyckte kanske inte att jag var särskilt klok alls som ville åka buss i Sydamerika men jag läste på ordentligt och tyckte det kändes helt ok safe för vad det är och so far (ta i trä) har inget hänt utan det har helt enkelt varit precis som jag ville att det skulle vara.
 
När jag klev på bussen i Lima tyckte jag att det kändes som att bussen var ganska full med pensionärspar men när jag kom lite längre bak hittade jag "jämnåriga" (allt från 21 till 40) som jag har umgåtts med i dagarna och jag nyper mig i armen om och om igen för vilken tur jag har haft återigen.
 
Med erfarenhet från KiwiEx hade jag inte bokat boende någonstans längs vägen utan tänkte att det skulle lösa sig automatiskt på bussen. Det gjorde det men inte riktigt som jag hade tänkt, så nu är boende bokat för kommande två stopp några dagar fram och vi är några stycken som har koordinerat resan fram till Cusco så att vi inte splittras alltför tidigt. Tempot är tillbaka och ingen är gladare än yours truly, det är såhär det ska vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela